Chevrolet Avalanche/Tahoe & Cadillac Escalade Automaat Spoelen
Overweegt u om uw Chevrolet Avalanche/Tahoe of Cadillac Escalade Automaat te spoelen?
De eerste generatie Avalanche is voorzien van de oersterke GM 4L60E 4 traps automaat. In de tweede generatie Avalanche is in 2007 en 2008 deze automaat ook nog gebruikt. Daarna is de Avalanche over gegaan op de GM 6L80 6 traps automaat. Deze automaten zijn enorm populair en oersterk. Kilometerstanden van 300.000km zijn geen uitzondering, mits deze goed zijn onderhouden.
De GM 4L60E gaat mee vanaf midden jaren negentig en is in een heel scala aan GM voertuigen te vinden. Niet alleen in pickups en busjes maar ook in bijvoorbeeld een Chevrolet Corvette (1994-2004), een Chevrolet Camaro (1994 -2001) en zelfs in een Saab 9-7X (2005-2009).
De GM 6L80 is de opvolger van de 4L60E en is gebaseerd op de 6HP automaat van ZF. Vanaf 2006 ligt deze automaat ook in een groot aantal verschillende voertuigen.
Vanaf 2001 tot en met 2008
Het spoelen van een Chevrolet Avalanche/Tahoe of Cadillac Escalade met 4L60E transmissie kost bij ons inclusief 14 liter olie, filter en arbeid €545.- inclusief BTW
Vanaf 2009 Tot en met 2015
Het spoelen van een Chevrolet Avalanche/Tahoe of Cadillac Escalade met 6L80 transmissie kost bij ons inclusief 15.5 liter olie, filter en arbeid €595.- inclusief BTW
Vanaf 2016
Vanaf 2016 word door GM de 8L90 8 traps automaat gebruikt in onder andere de Chevrolet Tahoe en Cadillac Escalade. Deze automaat is opgevolgd door de in samenwerking met Ford ontwikkelde 10L90 (prijs op aanvraag).
Om problemen te voorkomen adviseren wij iedere 80.000km de automaat te spoelen. Gebruikt u uw pickup om regelmatig zware trailers te trekken dan adviseren wij u niet over de 80.000 kilometer heen te gaan, het liefst zelfs eerder.
Als pickup specialist kunnen wij veel klachten van uw automaat herkennen tijdens een vrijblijvende testrit.
Heeft u klachten over het slecht schakelen van de automaat in uw pickup wacht dan niet tot het te laat is. In 90% van de gevallen is slechte, vervuilde olie de oorzaak. Dit komt onder andere door een toename van vocht, het veranderen van de viscositeit en het verbranden van olie door hoge temperaturen. In de meeste gevallen kan een spoeling deze problemen verminderen of zelfs verhelpen en word verdere schade door een gebrek aan smering voorkomen.